Opća uredba o zaštiti podataka (GDPR) ključan je dio dosljednog i moderniziranog zakonodavstva EU-a o zaštiti podataka koji se primjenjuje u Europskoj uniji od 25. svibnja 2018. godine. Zaštiti podataka pristupa se ozbiljnije nego ikad prije, a što ima dalekosežan učinak na različite dionike i sektore.
Tijekom svog rada, Agencija za zaštitu osobnih podataka (AZOP) je uočila snažnu potrebu za edukacijom iz područja zaštite osobnih podataka kod srednjih i malih poduzetnika. Većina velikih poduzeća ima dovoljno financijskih i ljudskih resursa potrebnih za usklađivanje s novim propisima o zaštiti podataka, dok se mnoga mala poduzeća zbog nedostatka istih i dalje suočavaju s brojnim nedoumicama prilikom usklađivanja s Općom uredbom.
Prošle su već četiri godine od datuma primjene GDPR regulative, no i dalje je GDPR velika nepoznanica za većinu mikro, malih i srednjih poduzetnika koji se do danas nisu uskladili na način da barem odrede jednu osobu unutar tvrtke koja bi bila kontakt osoba po ovoj regulativi.
Upravo radi toga AZOP je provodio ARC- Kampanju podizanja razine svijesti o zaštiti podataka za srednje i male poduzetnike s ciljem pružanja potpore obrtnicima i poduzetnicima prilikom usklađivanja s Općom uredbom o zaštiti podataka.
Ukratko o projektu ARC kampanje
Naziv projekta: Awareness raising campaign for SMEs (ARC) - Kampanja podizanja razine svijesti o zaštiti podataka za male i srednje poduzetnike
Projekt sufinanciran iz programa EU “Prava, jednakost i građanstvo 2014-2019”, REC-RDAT-TRAI-AG-2019
Trajanje projekta: 24 mjeseca, od 3. mjeseca 2020. do 3. mjeseca 2022.
Koordinator projekta: Agencija za zaštitu osobnih podataka
Partneri: Data protection commission Ireland, Vrije University Bruxelles
Cilj projekta: ARC je transnacionalni projekt koji ima za cilj pružiti podršku srednjim i malim poduzetnicima prilikom usklađivanja s Općom uredbom u smislu educiranja o praktičnim implikacijama odredbi Opće uredbe o zaštiti podataka.
Ključne aktivnosti: