danas je 14.12.2024

Nedostupan dokument, obavezna prijava
Input:

Kako kupci mogu profitirati od AI?

10.10.2023, , Izvor: Verlag Dashöfer

2023.02.1.1 Kako kupci mogu profitirati od AI?

Ivan Vidas, mag. oec.

Umjetna inteligencija (eng. Artificial intelligence – AI) je korištenje moći računala da oponaša ljudsku inteligenciju, a to je, u biti, primjena matematičkih modela na sve sofisticiranije algoritme. Termin je 1956. skovao američki matematičar John McCarthy kako bi opisao sposobnost algoritma da uči iz svojih prošlih primjera i donosi nove odluke na temelju onoga što uči.

Modeli i softverska rješenja koja opslužuju mogu učiti i poboljšavati se tijekom vremena, ljudi to obično ne mogu ili ne žele. To znači da su sustavi koji su dizajnirani da iskoriste prednosti umjetne inteligencije moćniji od onih koji bi bili dizajnirani za ljude i nisu podložni emocijama koje su obično prisutne kod ljudi kada obavljaju svoje poslove.

Umjetna inteligencija ima ogroman potencijal i za FMCG industriju (hrv. roba široke potrošnje). Od pametnih uređaja koji kupcima omogućuju daljinsko praćenje obrazaca potrošnje, do osobnih trgovačkih pomoćnika koji nude preporuke na temelju prošlih kupnji, aplikacije bazirane na umjetnoj inteligenciji spremne su transformirati trgovinu, kako fizičku tako i elektronsku.

Fokus prodaje oduvijek je bio na izgradnji odnosa i razumijevanju potreba kupaca. Međutim, sve veća prisutnost AI tehnologije mijenja način na koji prodajni timovi rade; omogućuje učinkovitiji rad uz niže troškove te pruža hiperpersonalizirano iskustvo za kupce.

Tehnologije koje pokreće AI brzo mijenjaju način poslovanja poduzeća, pri čemu prodaja i marketing nisu iznimke. Uz pomoć umjetne